Staatssecretaris van Financiën Snel heeft de Tweede Kamer bericht over de aangiftecampagne inkomstenbelasting en de verbeteringen bij de Belastingtelefoon.

De Belastingdienst biedt burgers op verschillende manieren hulp bij het doen van aangifte inkomstenbelasting, zoals hulp bij het doen van aangifte, via de website, door de Belastingtelefoon en via de social-media-kanalen. Net als vorig jaar kan er op dertig locaties een afspraak worden gemaakt met de Belastingdienst voor hulp bij aangifte. Ook is ondersteuning mogelijk door maatschappelijke intermediairs, zoals vakbonden en ouderenbonden. Daarnaast kunnen burgers kiezen voor een fiscaal dienstverlener.

Voor de Belastingtelefoon is de aangiftecampagne een drukke periode. Om de bereikbaarheid te verbeteren zijn er extra uitzendkrachten geworven en hebben meer medewerkers een vast contract gekregen. Daarnaast is het primaire proces van de Belastingtelefoon heringericht. Er zijn teams gevormd, waarnaar kan worden doorverwezen bij vragen over veelvoorkomende thema’s, zoals aftrekposten eigen woning en box 3. Er zijn metingen gedaan naar de kwaliteit van de antwoorden. De resultaten zijn volgens de staatssecretaris bemoedigend.

Binnenkort start de aangiftecampagne in de media met uitingen op televisie, op straat, op de radio en op internet. De mediacampagne is tevens de start van een nieuw concept voor alle campagnes van de Belastingdienst met als kern dat altijd voorop staat ‘voor wie’ de campagne is.

[Nieuwsbron]

Informatiesoort: VN Vandaag

Rubriek: Belastingrecht algemeen

Regelgevende instantie: Ministerie van Financiën

Editie: 1 maart

Focus: Focus

Carrousel: Carrousel

2

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen