Begin maart kampte de Belastingdienst met flinke storingen bij de aangifte voor 2020. De storing had te maken met het onjuist afsluiten van niet geslaagde pogingen, hierdoor werden de beschikbare kanalen zwaar belast. Dit antwoordt staatssecretaris Vijlbrief van Financiën op vragen van het Tweede Kamerlid Leijten (SP).

Door aanpassingen in de techniek van verschillende internetbrowsers werden niet-geslaagde inlogpogingen niet gedeactiveerd. Door deze blijvend openstaande inlogpogingen liep de toeritdosering vol. Dat is opgelost in de techniek van de Belastingdienst. Iemand staat daardoor altijd maar één keer ‘in de rij’, zoals de bedoeling is. Deze problematiek heeft geen relatie met de modernisering van de IT-systemen van de Belastingdienst.

Bezoekers die na een niet geslaagde poging direct opnieuw probeerden in te loggen, werden regelmatig toch toegelaten op het kanaal, ondanks dat het maximum was bereikt. Daardoor werden in de eerste dagen van de aangiftecampagne de beschikbare kanalen te zwaar belast.

[Nieuwsbron]

Informatiesoort: VN Vandaag

Rubriek: Inkomstenbelasting, Belastingrecht algemeen

Regelgevende instantie: Ministerie van Financiën

Editie: 22 april

1

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen